Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2011

Μεταγραφών το ανάγνωσμα!.

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ο έγγραφος και ηλεκτρονικός τύπος της χώρας κατακλύζεται από πρωτοσέλιδα με ονόματα ποδοσφαιριστών. Ποδοσφαιριστές ταλέντα, ποδοσφαιριστές ονόματα, ποδοσφαιριστές που "θέλουν" να έρθουν να αγωνιστούν στην Χ-Ψ ομάδα που τους λένε, ποδοσφαιριστές που ψάχνουν μία ευκαιρία ή ένα καλό συμβόλαιο. Καταμαρτυρίες παλιών συμπαικτών, βίντεο ή στατιστικές εκθέσεις με τα κατορθώματα του παρελθόντος και δηλώσεις τον εκάστοτε μάνατζερ, έχουν την τιμητική τους. Τα ερωτήματα που πλανώνται κάθε φορά περιστρέφονται γύρω από την ποδοσφαιρική ποιότητα, την χρηματική αξία και την αγωνιστική προσφορά του παίκτη. Πόσο κάνει? Είναι καλός? Θα μας βγει?...


Υπάρχουν τρεις λογικές περιπτώσεις για να προβεί μία ομάδα στην αγορά ενός παίκτη. Η μια είναι η λογική της Ρεαλ, αν πρέπει να την ονομάσουμε κάπως. Δίνω δηλαδή ένα υπέρογκο ποσό σε ένα παίκτη κλάσης, κάνω ντόρο και το μάρκετινγκ αναλαμβάνει να κάνει κάτι παραπάνω από μια απλή απόσβεση, με πωλήσεις φανελών, εισιτήρια διαρκείας, διοργάνωση εκδηλώσεων, τηλεοπτικά κτλ. Στην ουσία διογκώνουν το brand name της ομάδας προσδίδοντας παράλληλα τεράστιο εμπορικό κέρδος. Στην Ελλάδα αυτό το είδαμε κατ΄εξακολούθησει στο παρελθόν όχι τόσο επιτυχημένα βέβαια με εξαίρεση την περίπτωση του Ριβάλντο, του Ζιοβάνι και παλαιότερα του Ντέταρι,όλοι στον Ολυμπιακό.

Η δεύτερη περίπτωση είναι αυτή που πλασάρεται συνήθως στην ελληνική αγορά και άλλοτε ευδοκιμεί και άλλοτε όχι. Πρόκειται για την περίπτωση ενός καλού φαινομενικά παίκτη που για διάφορους λόγους δεν έκανε καριέρα ή έκανε σε μια μικρότερη ομάδα ή είναι στα τελευταία του καλά ποδοσφαιρικά χρόνια. Αυτή είναι η μεταγραφή που εμπεριέχει υψηλό ποσοστό ρίσκου και συνήθως δημιουργεί υπερβολικές προσδοκίες στον κόσμο. Μουντιαλικός παίκτης, παίκτης επιπέδου champions/europa league/ Premier league/Championnat/ Primera division/ Bundesliga ή διεθνής με την έθνική ανδρών/ελπίδων είναι μερικές από τις εκφράσεις που αναλόγως χρησιμοποιούνται. Η ένσταση μου σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι τέτοιοι παίκτες όταν έρχονται (με τον έναν ή τον άλλον τρόπο) πρέπει να κάνουν την διαφορά. Τι εννοούμε? Να είναι τουλάχιστον δυο κλάσεις πάνω από τον Έλληνα. Αν είναι να έρθει και η ρεζέρβα του να τον κοντράρει στα ίσια τότε...το χάσαμε το κορμί πατριώτη! Πάμπολλα τα παραδείγματα παικτών που ήρθαν με δάφνες και κατέληξαν στα αζήτητα και όσο και να γουστάρετε ονόματα δεν λέμε.

Κλείνοντας, η τρίτη περίπτωση είναι του νεαρού ταλέντου, του παίκτη 16-20 χρονών που εν δυνάμει θα αποφέρει αγωνιστικά και οικονομικά οφέλη. Αυτές οι περιπτώσεις είναι που κρατάνε ομάδες σαν την Αρσεναλ, την Λιλ, την Πόρτο σε κορυφαίο αγωνιστικό επίπεδο με μεγάλη αγοραστική αξία. Θα αναφερθώ στην λιγότερη γνωστή περίπτωση αυτής της γαλλικής Λιλ. Με 50 εκατ € μπάτζετ πέρσι (η 4η Μπορντώ είχε γύρω στα 100 εκατ € για να καταλάβετε και δεν θα μιλήσω για την Μαρσέιγ που ξεφεύγει) και έχοντας τερματίσει 5η, κατάφερε φέτος να στεφθεί πρωταθλήτρια και κυπελλούχος. Το επιθετικό της δίδυμο, ο ένας εξτρέμ και η τριπλέτα του κέντρου, έκαναν παπάδες. Αν στο μέλλον ακούσετε κανένα αστρονομικό ποσό γύρω από το όνομα Eden Hazard μην απορήσετε. Οι ακαδημίες και το σκάουτινγκ στις προηγμένες ποδοσφαιρικά χώρες είναι το ίδιο σοβαρά όσο η πρώτη ομάδα. Η ανανέωση ή το πλάνο διαδοχής είναι ζωτικό κομμάτι του προγραμματισμού που κάνουν οι ομάδες κάθε χρόνο. 
Κάτι τέτοιο βαφτισμένο "Ανανέωση" πάει να γίνει και τώρα στην Ελλάδα αλλά μόνο ελέω οικονομικής κρίσης. Αχ πλάκα έχουμε, μέχρι σήμερα που τον 25χρονο τον λέγαμε ταλέντο και για να τον δούμε να παίζει πρέπει το ματς να είναι αδιάφορο ή να τραυματιστεί/τιμωρηθεί ο παλαίουρας που παίζει στην ίδια θέση βασικός! Από τον Ελλαδικό χώρο μόνο η πώληση του Καστίγιο στην Σαχτάρ χρήζει μνείας . 

Εμείς όμως δεν μασάμε! Τόση ώρα κόλπο κάναμε!!!!
Προεδράρα φέρε μας καραβιές και τρέλανε μας! :-Ρ  




   

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India